Gi matkasse – Alla matkassar med GI metoden

Här samlar Hittamatkassen.se alla matkassar i vårt register som erbjuder mat enligt GI metoden.  Här hittar du din framtida GI matkasse!

Att äta enligt GI – metoden innebär att man äter mat som innehåller ett lågt glykemiskt index. Dessa ämnen bryts ner lite långsammare av våra kroppar vilket skall ge mindre hunger och mer välbefinnande. Eftersom detta skall ge mindre hunger används denna metod ofta för att gå ner i vikt, må bättre eller att hitta en bättre matvana. Om detta låter intressant för dig kan det vara en bra idé att testa en GI matkasse.

Alla GI matkassar

MatkasseBeskrivningMer InfoGå till
GI-boxenSmalmat enligt GI principen. 10,20 eller 40 rätter/GI-boxar i varje leverans per person, daglig coachning och recept för att leva hälsosamt.Läs Mer
Veckansmiddag6 olika kassar. Traditionell kasse, Barnkasse, GI-kasse, ovo-laktovegkasse, komfortkasse. Har prova på erbjudande! Laktos och glutenalternativ. Nu också lchf.Läs Mer
Bra mat hemmaHar 5 olika matkassar bland annat en familjekasse och en LCHF-kasse även GI-kasse.Läs Mer

Vilken typ av matkasse söker du?

Sammanfattning  – GI matkassar
  • GI – matkassar är planerade utifrån råvaror med lågt glykemiskt index.
  • Råvaror med lågt glykemiskt index ger ett jämnare blodsocker och en längre mättnadskänsla.
  • Få inspirerande och varierade råvaror samt recept med GI – matkassen.
  • Prenumerera eller gör enstaka köp av GI -matkassen.

Därför ska du äta enligt GI metoden

Att äta en kost med lågt glykemiskt index innebär att du väljer bort råvaror med högt glykemiskt index, det kan till exempel vara kolhydrater där blodsockret blir ojämnt och dippar snabbt efter att ha stigit.

I GI strävar man efter ett jämt blodsocker och planerar därför alla måltider efter råvaror som skapar jämna blodsockernivåer.

Det gör att du äter mindre för mättnadskänslan sitter i längre och du får ett jämnare och bättre humör. GI – mat skapar inte sug efter saker på samma sätt som mat med låg glykemiskt index då mättnadskänslan är jämnare och längre.

Så fungerar en GI matkasse

En GI – matkasse prenumererar du på, du kan hos vissa företag även köpa enstaka kassar för att prova men för att få bäst resultat så krävs en längre period av GI-kost. Du skapar fort nya goda vanor med en GI-matkasse vilket hjälper dig att må bättre och känna dig hälsosammare.

Råvaror och recept väljs omsorgsfullt ut enligt GI-metoden för att skapa de bästa förutsättningarna för dig att gå ned i vikt och få en hälsosam livsstil. Du kan även få tips om frukost, mellanmål och lunch. Prova en GI – matkasse idag och du kan lätt göra förändringar i din prenumeration när du önskar det.

Gå ned i vikt med matkasse

Genom att prenumerera på matkasse så kommer du enklare att kunna skapa bra rutiner i din vardag vilket hjälper dig att kunna nå dina mål och skapa nya hälsosamma rutiner för livet. En matkasse som är planerad för att du ska äta hälsosamt och varierat med målet att gå ned i vikt underlättar för dig att komma igång enklare.

Det behöver inte vara ett så stort steg att ta när du tar hjälp av en matkasse att påbörja dina nya sunda vanor och för att äta bättre. Men matkassen får du hälsosamma tips och idéer om hur du kan lägga upp dina måltider och hur de kan tillagas.

Ta hjälp av en matkasse för att skapa nya vanor

En matkasse inspirerar till nya vanor och du får snabbt ett lager av nya fräscha recept och idéer på måltider för luncher och mellanmål. Då är det enklare att kunna gå ned i vikt när det är roligt och spännande att laga god och hälsosam mat.

Skillnad på GI metoden och LCHF

Många funderar på vad som skiljer de stora dieterna LCHF och GI metoden åt, och det är ganska väsentliga skillnader mellan de två. GI-metoden fokuserar på mat med lågt glykemiskt index och långsamma kolhydrater som gör att kroppen och matsmältningen kommer i balans och minskar hungerkänslan. Ditt blodsocker stabiliseras med GI-dieten och du känner en annan mättnadskänsla.

LCHF betyder Low Carb High Fat och innebär att du utesluter kolhydrater ur din kost så långt det är möjligt och fokuserar på fetter som kroppen snabbare kommer att förbränna. Vårt mer stillasittande liv genererar att vi inte är i samma behov av alla kolhydrater som vi gärna stoppar i oss och istället börjar kroppen lagra dem.