Hur reklamerar jag min matkasse?

Senast uppdaterad: 2011-06-09
Den här artikeln är uppdaterad för mer 6 månader sedan, prisangivelser och information om innehåll i matkassar kan vara föråldrat.

När man beställer sin matkasse så kan frågan om reklamation dyka upp. Vad händer om något i kassen inte höll den kvalité man tänkte sig eller om något saknas? Kassen kanske inte levererades den tid som var överenskommet?

Middagsfrid utlovar att hålla dig som kund skadelös och har en omfattande garanti. Garantin innefattar uteblivna varor, skadade varor, saknad av receptblad, för tidig leverans, för sen leverans och fel vara. Garantin utlovar pengar tillbaka både för varans värde och varans dubbla värde. För reklamationer mailar man Middagsfrids kundtjänst som du hittar på deras hemsida.

Linas matkasse har ett forum för frågor och svar, de skriver inte ut en garanti för kunden men har en tillgänglig kundtjänst dit du alltid kan vända dig med frågor och funderingar. Både telefonnummer och mail finner du på hemsidan under fliken “Om kassen” -frågor och svar.

GI-boxen har en viktgaranti som utlovar att du kommer att gå ner i vikt efter att ha följt GI-boxens måltider och rekommendationer. Om du trots allt inte gått ned i vikt efter att ha fullföljt upplägget så välkomnar de att man hör av sig till deras kundtjänst och får där en analys och personlig rådgivning för hur man ska kunna gå vidare och gå ner i vikt. Kundtjänstuppgifterna finner du under fliken “Kontakt” på hemsidan. Där finns både en meddelandetjänst och telefonnummer.

Kommentera eller Fråga